A kínai BYD meggondolta magát: ez komolyan érinti a szegedi gyárát is

2025. május 09. 10:42

A magyarországi üzem mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és évi mintegy 200 ezer járművet fog gyártani 2025 végétől, a teljes termelést 350 ezer darabra tervezik.

2025. május 09. 10:42
null

A BYD az akkumulátoros járművek mellett plug-in hibrid elektromos autókat is gyártani fog az európai üzemeiben, így Szegeden is – számol be a Világgazdaság az Autonews alapján. Ebben semmi rendkívüli nincs, miután a kínai cég nagy mennyiségben exportált tölthető (plug-in) hibrideket az Európai Unióba és az Egyesült Királyságba, amiből profitál a vállalat.

Ezt is ajánljuk a témában

A lap emlékeztet, hogy a szegedi BYD-gyár mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és évi mintegy 200 ezer járművet fog gyártani 2025 végétől, a teljes termelést 350 ezer darabra tervezik. A kínai üzem a város külső részén, egy 300 hektáros telephelyen jön létre, az első gépkocsi várhatóan az idei év második felében gördül le a gyártósorról.

Ezt is ajánljuk a témában

A Világgazdaság utal arra, hogy a BYD-t a magas vámokkal fogják vissza az amerikai piacon, és 17 százalékos importvámmal néz szembe Európában is. Emiatt helyi gyárakba, például a magyarországiba fektet be, de a következő években egy törökországi létesítmény építését is megkezdi, sőt a cég vezetői kilátásba helyezték egy harmadik európai gyár megépítését is. 

Nyitóképünk illusztráció, fotó: Robert Way

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ehetős Odó
2025. május 09. 18:46 Szerkesztve
Végleg eldőlt, ezt nem láttuk jönni, kitálalt a mandi, ez mindent megváltoztat: már kizárólag agyhalottak adhatnak címeket a cikkek elé. És csak olyanok, akik még véletlenül sem olvastak bele a cikkbe, hoppá!
satrafa-2
2025. május 09. 13:01
Az miért van, hogy ami Kínában 12 milliós autó, az nálunk 24 millióért lenne kapható? Lehet, hogy buta a kérdés, de ezt egy műszaki analfabétának meg kell magyarázza valaki... :)
2025. május 09. 13:00 Szerkesztve
és ideje lenne egy faék és olcsó magyar autót tervezni, az utakon rohangáló roncsok helyett, tiszta hulladéklerakó
Reszelő Aladár
2025. május 09. 12:01
Fogadjuk el. Azért adnak ilyen címeket, hogy a megfelelő közösségi oldalak és egyéb algoritmusok felkapják és ajánlják a cikket. Ha nem lenne bombasztikus, akkor talán nem is jutna el hozzád. Amúgy pedig a gyár kb hamarabb kezd termelni mint a BMW, pedig azt kb 5-6 éve jelentették be. Azon azért el kell gondolkozni, hogy egy ilyen versenyben, mint az autógyártás, hogy tud valaki harmadannyi idő alatt felépíteni egy üzemet. És nem hinném, hogy a BMW nagyságrendekkel bonyolultabb technológiával termelne. A lemez az ott is lemez, a fényezés ott is fényezés, a szegecs és a hegesztés ott is ugyanaz.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!